Za međunarodni redovni javni avio-prevoz koriste se samo tri aerodroma – „Nikola Tesla“, „Konstantin Veliki“ i „Morava“ iako u Srbiji trenutno ima 33.

U budućnosti na međunarodnim letovima avioni će poletati sa šest aerodroma – pored Beograda, Niša i Kraljeva, i iz Novog Sada, sa Srebrnog jezera i iz Užica.

U proceduri je pripajanje aerodroma „Ponikve“ Užice, „Srebrno jezero“ i „Rosulje“ kod Kruševca, dok su niška i kraljevačka vazdušna luka su u sastavu državnog preduzeća „Aerodromi Srbije“.

I Borani su tražili da se osnivačka prava za aerodrom u njihovom gradu prenesu na Republiku Srbiju, pa bi do kraja godine i njihova pista trebalo da pripadne državi.

„Nisu svi aerodromi namenjeni za redovan ili neredovan javni avio-prevoz putnika i robe. Na svim ostalim je moguć međunarodni saobraćaj u skladu sa potrebama, s obzirom na to da su obezbeđeni administrativni uslovi kroz domaće propise.

Takođe se očekuje da se i za aerodrom „Čenej“, kod Novog Sada, do kraja tekuće godine pokrene inicijativa za pripajanje „Aerodromima Srbije“, navode u resornom ministarstvu.

Srbija treba da razvije habove (avio-čvorišta) za jugoistočnu Evropu i da „pokupi“ sav saobraćaj ka najznačajnijim interkontinentalnim destinacijama. Aerodromi predstavljaju svojevrsne mini-gradove koji nude mnogobrojne sadržaje koji su, takođe, privlačni za korisnike i njihove pratioce.

Opširnije o ovoj temi pročitajte OVDE.

Izvor: Večernje novosti, RTV „Biser“

Foto: Wikipedia