За међународни редовни јавни авио-превоз користе се само три аеродрома – „Никола Тесла“, „Константин Велики“ и „Морава“ иако у Србији тренутно има 33.

У будућности на међународним летовима авиони ће полетати са шест аеродрома – поред Београда, Ниша и Краљева, и из Новог Сада, са Сребрног језера и из Ужица.

У процедури је припајање аеродрома „Поникве“ Ужице, „Сребрно језеро“ и „Росуље“ код Крушевца, док су нишка и краљевачка ваздушна лука су у саставу државног предузећа „Аеродроми Србије“.

И Борани су тражили да се оснивачка права за аеродром у њиховом граду пренесу на Републику Србију, па би до краја године и њихова писта требало да припадне држави.

„Нису сви аеродроми намењени за редован или нередован јавни авио-превоз путника и робе. На свим осталим је могућ међународни саобраћај у складу са потребама, с обзиром на то да су обезбеђени административни услови кроз домаће прописе.

Такође се очекује да се и за аеродром „Ченеј“, код Новог Сада, до краја текуће године покрене иницијатива за припајање „Аеродромима Србије“, наводе у ресорном министарству.

Србија треба да развије хабове (авио-чворишта) за југоисточну Европу и да „покупи“ сав саобраћај ка најзначајнијим интерконтиненталним дестинацијама. Аеродроми представљају својеврсне мини-градове који нуде многобројне садржаје који су, такође, привлачни за кориснике и њихове пратиоце.

Опширније о овој теми прочитајте ОВДЕ.

Извор: Вечерње новости, РТВ „Бисер“

Фото: Wikipedia