Извор: unicef.org/Фото: pixabay.com

УНИЦЕФ проширује подршку у 145 земаља како би деца наставила да уче, док ЦОВИД-19 принудно затвара већину школа широм света

С обзиром на то да затварање школа широм земаља доводи до поремећаја у образовању за више од 80% ученика широм света, УНИЦЕФ је данас објавио да ће значајно проширити подршку у свим земљама како би помогао деци да наставе са учењем и како би заштитио школе.

„Школе у већини земаља широм света су затворене. То је ситуација без преседана и ако не будемо одмах заједнички деловали да заштитимо образовање деце, друштва и економије ће осећати последице дуго након што победимо ЦОВИД-19. У најугроженијим заједницама, тај утицај ће трајати генерацијама“, рекао је Роберт Џенкинс, Руководилац УНИЦЕФ-овог глобалног одсека за образовање.

„На основу научених лекција током затварања школа због еболе знамо да што дуже деца остану изван школе, мања је вероватноћа да ће се у њих икада вратити. Пружити деци алтернативне могућности за учење и притом поново изградити рутине јесте кључни део нашег одговора“, рекао је г. Џенкинс.
Иницијална глобална средства у износу од 13 милиона америчких долара – од чега готово 9 милиона долара из доприноса Глобалног партнерства за образовање – имаће улогу катализатора у подршци националним владама и широком спектру партнера из области образовања у свакој земљи на изради планова који ће омогућити брз, системски одговор.

Ова иницијатива ће омогућити земљама да припреме алтернативне програме за учење у случају затварања школа и да помогну школама да заштите децу и њихове заједнице кроз пружање информација од суштинског значаја о прању руку и другим хигијенским праксама. Средства ће такође помоћи да се очува ментално здравље деце и да се спрече стигматизација и дискриминација кроз подстицање ученика да избегавају стереотипе када разговарају о вирусу.

У свих 145 земаља, УНИЦЕФ ће радити са партнерима како би:

Подржао владине планове за одговор на кризу, што укључује техничку помоћ, брзу анализу ризика, прикупљање података и планирање поновног отварања школа.
Подржао планирање и спровођење безбедног рада школа и преношење информација о ризику, што укључује превођење, штампу, дистрибуцију и примену смерница за безбедне школе; опремање школа хигијенским пакетима и ширење кључних информација о спречавању болести; и обуку наставника и старатеља деце за психосоцијалну подршку и подршку у области менталног здравља за њих саме и за ученике.

Осигурао континуитет учења и приступ програмима даљинског учења, што укључује израду и припрему алтернативних образовних програма преко интернета, радија и телевизије.
Унапредио размену знања и изградњу капацитета за тренутни одговор и будуће пандемије.

Podeli