Skraćeni časovi i onlajn nastava, uvedeni radi sprečavanja širenja virusa korona, naterali su pojedine roditelje da plaćaju privatne časove i za predmete koji nikada nisu bili „bauk“.

Tako se, osim za matematiku i fiziku, za koje se najčešće angažovao privatni profesor, čas „više“ sada traži i za srpski, engleski, nemački jezik. Iz Foruma srednjih stručnih škola Beograda upozoravaju da đaci imaju velike praznine u znanju, što može imati velike posledice u njihovom daljem školovanju.

Prema rečima Milorada Antića, predsednika Foruma srednjih stručnih škola, u prestonici čak 50 odsto više roditelja plaća privatne časove nego u periodu pre epidemije. On navodi da je, uglavnom, reč o učenicima od petog do osmog razreda, kao i o đacima prvog razreda srednje škole, mada ima i đaka nižih razreda, kojima je potrebna dodatna pomoć da savladaju gradivo.

– Problem je nastao jer su časovi skraćeni, ali je obim gradiva ostao isti – kaže Antić. – Čas faktički traje 25 minuta, što je dovoljno vremena samo da se ispredaje lekcija, uradi kontrolni ili pismeni. Nema ponavljanja gradiva, nema pitanja, nema dodatnog pojašnjenja, ako učeniku nešto nije jasno. Deca nemaju dovoljno vremena da savladaju lekciju, već se predaje nova. Nisu svi roditelji u mogućnosti da im objasne gradivo.

On ističe da ima učenika koji su se prijavili za onlajn nastavu, ali se uopšte ne javljaju, a kamoli da rade domaće zadatke. To su, uglavnom, srednjoškolci koje ni roditelji ne mogu da kontrolišu, pa tek kada ih pozovu razredne starešine, oni saznaju da su im deca od početka godine „oflajn“.

– Postoji i diskontinuitet u nastavi, jer u pojedinim školama đaci i po dve nedelje imaju časove na daljinu – kaže Antić. – Posebno je teško učenicima prvog razreda srednje škole, koji su došli u potpuno novu sredinu.

Izvor: novosti.rs