Od početka godine do sredine avgusta, u Srbiji je u saobraćajnim nesrećama povređeno više od 9.000 ljudi, a 282 osobe su izgubile život. Najviše su stradali motociklisti, čak 35 odsto više nego prošle godine. Posebno su ugroženi mladi vozači, nedovoljno iskusni u saobraćaju.

Pexels

Greške u saobraćaju se ne praštaju, a najčešće se plaćaju glavom.

Novinar RTS-a Dragan Milutinović je rekao da, bez obzira na tri meseca vanrednog stanja, kada se nije vozilo, prošlogodišnji negativni trend je nastavljen, naročito kada su u pitanju motociklisti.

Prema njegovim rečima, motociklisti su najugroženija grupa, njih 35 je poginulo od početka godine. Prosek je između 45 i 48 godišnje.

“Mi smo već polovinom godine stigli taj prosek i to je opasna situacija. Prvo zbog toga što ljudi misle da će motociklom brže stići na neko mesto, da će se ubrzati tok saobraćaja, međutim, dešavaju se nesreće najčešće sa smrtnim ishodom. Trenutno je 350 puta veća mogućnost da poginete na motoru u Srbiji nego u Evropi”, rekao je Milutinović.

Motociklisti su počeli da prave svoje klubove i subotom i nedeljom idu van grada organizovano na razne izlete i idu često magistralnim putevima, koji su preopterećeni.

Vozači nisu naviknuti na motocikliste i oni selektivno koriste vozila u ovim trenucima – nema odlazaka na duge ture, za Grčku.

“Veliki broj automobila, oko 1.900.000, nabijeno je na malom prostoru mreže puteva i auto-puteva i zato se događa veliki broj udesa”, rekao je Milutinović.

Skoro da ne prođe vikend a da ne pogine dvoje ili troje ljudi u saobraćaju, što je opasno.

“Proći će korona, ostaju problemi sa saobraćajem. Godišnje u Srbiji u saobraćaju pogine između 500 i 600 ljudi, to je cela jedna varošica. Prema tome, upozorenje vozačima a i vozačima motocikla je da otvore četvore oči i da postanu mnogo pažljiviji u vožnji, tolerantniji”, kaže on.

Prema njegovim rečima, ove visoke temperature i zatvorenost prostora u kojima možete da vozite doprinose frustraciji, koja izaziva i nesreće.

Saveti za motocikliste

Motociklisti treba da poštuju neke principe – da nema provlačenja među automobilima, da nema naglog skretanja, obilaženja s desne strane, da se ponašaju kao pravo vozilo, da idu iza vozila do onog trenutka dok ne budu sigurni da mogu da ga preteknu.

Za vozače automobila saveti da više treba da gledaju u retrovizore jer nikad se ne zna sa koje strane će motociklista da dođe, a oni moraju da nose zaštitnu opremu.

Zaštitna oprema je, kako kaže, 50 odsto onoga što je bitno za motocikliste. Problem je što ne nose zaštitnu kacigu, većina ne nosi kombinezone, niti štitnike.

Pad pri brzini od 60 kilometara na čas je isto kao da ste prošli kroz prvi sloj klaničnog dranja.

“Gledao sam snimke ljudi koji su pali s motora, dešava se da se farmerke pocepaju to nije zaštita, niti je zaštita obična majica, kabanica. Ukoliko želite da ozbiljno vozite motor, morate imati ozbiljnu opremu, od čizama pa nadalje, da biste bili bezbedni u saobraćaju, naročito su bitni štitnici”, ukazao je Milutinović.

U poslednje vreme se pojavljuje novi problem: električni trotineti, kojih je sve više na drumovima i trotoarima.

“Nema dana da ne dođu sa ozbiljnim povredama u traumatologiji, zakona nema, počinje škola, trotineti su kupljeni deci, koja ga voze po parkovima”, rekao je Milutinović.

Autor: RTS

Podeli