Навршило се 26 година од трагичне смрти Ајртона Сене у Имоли. Због свог начина вожње, генијалности за воланом, способности да извуче максимум из сваког болида који је возио и нестварне вожње по киши и тешким условима, Сена ће великим словима бити уписан у свету аутомобилизма као истинска легенда.

Foto: Vikipedija

Kао што је то случај и са осталим колегама возачима, Сена је свој пут до Формуле 1 почео да гради возећи картинг и такмичећи се на првенству Сао Паола још као 13-годишњак. С обзиром на то да је потицао из добростојеће породице и још од клиначких дана показивао интересовање за аутомобилизам, није постојала препрека да његови родитељи финансирају и потпомогну жељу свог сина да се опроба возећи трке још као тинејџер.

На трци у Монаку која се возила по јакој киши Сена је стартовао са 13. позиције, успео да претекне све испред себе и тако забележи прву од 41. победе колико их је остварио током каријере.

Викенд који је претходио трагедији је почео инцидентом који је на тренингу имао Рубенс Барикело. У суботу је у ужасном удесу живот изгубио Немац Роланд Рацербергер. Атмосфера међу возачима је била ужасавајућа. Постављало се и питање да ли уопште има смисла и возити трку.

У шестом кругу, тог 1. маја 1994. године, Ајртон Сена је излетео са стазе и снажно ударио у заштитну ограду. Преминуо је упркос свим напорима лекара.

Ајртон Сена је сахрањен 5. маја 1994. године у Бразилу уз највише државне почасти. Херој своје нације, идол милионима људи, изузетан хуманитарац, људска и спортска величина. Свет Формуле 1 је остао сиромашнији за истинског генија за воланом.

Podeli