Navršilo se 28 godina od tragične smrti Ajrtona Sene u Imoli. Zbog svog načina vožnje, genijalnosti za volanom, sposobnosti da izvuče maksimum iz svakog bolida koji je vozio i nestvarne vožnje po kiši i teškim uslovima, Sena će velikim slovima biti upisan u svetu automobilizma kao istinska legenda.


Kao što je to slučaj i sa ostalim kolegama vozačima, Sena je svoj put do Formule 1 počeo da gradi vozeći karting i takmičeći se na prvenstvu Sao Paola još kao 13-godišnjak. S obzirom na to da je poticao iz dobrostojeće porodice i još od klinačkih dana pokazivao interesovanje za automobilizam, nije postojala prepreka da njegovi roditelji finansiraju i potpomognu želju svog sina da se oproba vozeći trke još kao tinejdžer.

Na trci u Monaku koja se vozila po jakoj kiši Sena je startovao sa 13. pozicije, uspeo da pretekne sve ispred sebe i tako zabeleži prvu od 41. pobede koliko ih je ostvario tokom karijere.

Vikend koji je prethodio tragediji je počeo incidentom koji je na treningu imao Rubens Barikelo. U subotu je u užasnom udesu život izgubio Nemac Roland Racerberger. Atmosfera među vozačima je bila užasavajuća. Postavljalo se i pitanje da li uopšte ima smisla i voziti trku.

U šestom krugu, tog 1. maja 1994. godine, Ajrton Sena je izleteo sa staze i snažno udario u zaštitnu ogradu. Preminuo je uprkos svim naporima lekara.

Ajrton Sena je sahranjen 5. maja 1994. godine u Brazilu uz najviše državne počasti. Heroj svoje nacije, idol milionima ljudi, izuzetan humanitarac, ljudska i sportska veličina. Svet Formule 1 je ostao siromašniji za istinskog genija za volanom.