Od četvrtka će ponovo biti skuplja registracija kola u Srbiji. Razlog je viša taksa na korišćenje vozila. Tako će recimo za Fiat Grande Punto registracija biti i do 21.000 dinara, a za Volkswagen Passat star desetak godina i do 22.300 dinara.
person holding Mercedes-Benz fob

Foto: Unsplash

Poskupeli su i automobili, gorivo, osiguranje takođe. Mladen Alvirović iz SAT-a, kaže da će trend poskupljenja automobila u jednom trenutku stati.
– Lanci proizvodnje se ponovo stabilizuju, a samim tim znači i da će te vrtoglave cene početi da padaju, a čim krenu novi da padaju krenuće i polovni – rekao je Alvirović za RTS.
Ogromna pojeftinjenja, napominje, nisu redovna stvar nigde u Evropi i dodaje da bi ogroman pad cena značio ulazak u recesiju u celokupnoj ekonomiji.
– Može se očekivati da još godinu dana potraje situacija koja se sada dešava i da onda polako počne da se rešava. Ne očekujem da ćemo pre sledećeg decembra moći da pričamo o stvarnim promenama cena automobila. Onaj ko sad ima auto i može da ga proda za dobar novac, on ne može da kupi bog zna šta jer je sve skupo. Oni koji prodaju pred sam kraj talasa, oni će profitirati, svi ostali će biti na istom – ističe Alvirović.
„I u Nemačkoj više ljudi kupuje polovne automobile“
Napominje da će uvek biti više ljudi koji kupuju polovne automobile, tako je i u Nemačkoj.
– Jedno je kupiti auto, a drugo je živeti sa njim. Automobil može da bude star koliko god, ali ako imam novca da ga održavam, onda nemam problema sa tim – ukazuje Alvirović.
Prema njegovim rečima, uvek je pametnije kupiti jeftiniji nov automobil, jer on zahteva manje ulaganja tokom određenog perioda.
– Kako god okrenemo, čovek mora da računa da ne potroši poslednji novac iz kuće, jer taj auto mora da održava – zaključio je Alvirović.