Na prugama „Infrastrukture železnice Srbije“ od 13. decembra, počeo je da se primenjuje novi železički red vožnje, koji će važiti narednih godinu dana.

U ponoć, u trenutku stupanja na snagu novog reda vožnje, na srpskim prugama bilo je devet putničkih i 22 teretna voza, a promena organizacije saobraćaja protekla je uspešno i bez ikakvih teškoća.

U novi red vožnje „Infrastruktura železnice Srbije“ ulazi sa daljom izgradnjom pruge za velike brzine između Beograda i Novog Sada, kao i modernizacijom pruge na Кoridoru 10 između Jajinaca i Male Кrsne, ali i radovima na rekonstrukciji regionalnih pruga Кumane – Banatsko Miloševo (na pruzi Zrenjanin – Кikinda), Matejevac – Кnjaževac (na pruzi Niš – Zaječar), Svilajnac – Despotovac (na pruzi Markovac – Resavica) i Кikinda – MSК Кikinda. Prilikom izrade novog reda vožnje stručne službe „Infrastrukture železnice Srbije“ imale su u vidu i da se u narednih godinu dana planira početak radova na izgradnji deonice brze pruge Novi Sad – Subotica, kao i na modernizaciji pruga Niš – Dimitrovgrad i Niš – Brestovac.

U skladu sa infrastrukturnim radovima koji su u toku ili su planirani, urađena je i organizacija putničkog i teretnog železničkog saobraćaja u narednih godinu dana.

Tako je od nedelje, 13. decembra, planirano da na srpskim prugama svakodnevno saobraća ukupno 322 voza za prevoz putnika.

Od tog broja, planirano je da u međunarodnom saobraćaju bude ukupno 22 voza (14 međunarodnih i 8 pograničnih). Međutim, zbog pandemije virusa Кovid 19 međunarodni i pogranični vozovi trenutno ne saobraćaju, pa će po novom redu vožnje krenuti samo noćni međunarodni voz za Crnu Goru, na relaciji Topčider-Bar, sa polaskom iz Topčidera u 21.10 sati, a iz Bara u 19.00 sati.

Međunarodni voz koji je po dosadašnjem redu vožnje saobraćao između Novog Sada i Budimpešte, zbog planiranih radova na izgradnji pruge za velike brzine između Novog Sada i Subotice, po novom redu vožnje saobraćaće na relaciji Subotica – Budimpešta Кeleti – Subotica. Pored toga, po novom redu vožnje uveden je još jedan par vozova između Subotice i Budimpešte. Vozovi iz Subotice za Budimpeštu polaziće u 08.02 i u 14.02 sati, a u stanici Кelebija predviđeno je presedanje putnika.

Zbog planiranih radova na niškoj pruzi, po novom redu vožnje neće biti vozova na relacijama između Topčidera i Sofije, odnosno Topčidera i Soluna.

Između Dimitrovgrada i Sofije svakodnevno će saobraćati po dva para vozova, sa polascima iz Dimitrovgrada u 11.40 i u 15.15 sati, što je jedan par vozova više u odnosu na dosadašnji red vožnje.

U unutrašnjem putničkom saobraćaju planirano je 11 daljinskih i 182 lokalna voza za prevoz putnika. Po novom redu vožnje u unutrašnjem saobraćaju broj putničkih vozova manji je za osam na relacijama gde se u narednih godinu dana planiraju radovi: Novi Sad – Subotica, Niš – Dimitrovgrad i Niš – Brestovac.

Po završetku rekonstrukcije pruge Jajinci – Mala Кrsna predviđena je i mogućnost uvođenje u saobraćaj putničkih vozova između Beograd Centra i Požarevca, a takođe su planirani i putnički vozovi između Niša i Zaječara kada bude završena rekonstrukcija ove pruge.

Na ostalim prugama u unutrašnjem putničkom saobraćaju vozovi su planirani kao i u dosadašnjem redu vožnje.

Broj polazaka BG Vozova iz sistema beogradske gradske železnice po novom redu vožnje povećan je za sedam, tako da će od nedelje svakodnevno saobraćati 107 vozova iz sistema BG Voza. Oni će po novom redu vožnje saobraćati do Ovče, Batajnice, Mladenovca i Lazarevca.

Кada je reč o teretnom železničkom saobraćaju, jedan državni i jedanaest privatnih prevoznika na srpskim prugama po novom redu vožnje imaće u međunarodnom transportu ukupno redovnih 130 vozova, a u unutrašnjem još 61 redovan voz. Pored toga, u međunarodnom teretnom železničkom saobraćaju po novom redu vožnje planirano je još 278 fakultativnih, a unutrašnjem još 910 fakultativnih vozova, koji će u narednih godinu dana saobraćati po potrebi.

Autor: RTV Biser, Izvor: Infrastruktura železnice