Kancelarija za IT i eUpravu postala je prva institucija koja je upisana u Registar pružalaca usluga elektronske identifikacije i šema elektronske identifikacije u Republici Srbiji, u skladu sa Zakonom o elektronskom dokumentu, elektronskom potpisu i uslugama od poverenja u elektronskom poslovanju.

Foto: Pixabay

Ovim činom Kancelarija je postala jedina institucija koja garantuje pouzdanost elektronskih identiteta građana, kao i bezbedno korišćenje usluga elektronske uprave, navedeno je na sajtu Kancelarije.

Različite šeme elektronske identifikacije eid.gov.rs dostupne su korisnicima Portala eUprava ali i svim drugim državnim portalima koji izvrše integraciju sa sistemom elektronske identifikacije Kancelarije za IT i eUpravu. Do sada je to uradilo Ministarstvo zdravlja sa svojim Portalom eZdravlja.

“To znači da građani Republike Srbije i strani državljani kojima je odobren stalni boravak u Republici Srbiji uskoro neće morati da pamte brojne lozinke za korišćenje usluga elektronske uprave na različitim državnim portalima (CROSO, ePorezi, APR, LPA i dr.), niti će morati zasebno da se prijavljuju i registruju za svaki od pojedinačnih portala i veb prezentacija. Dovoljno je da se elektronski identifikuju na Portalu eUprava”, pojašnjeno je.

Elektronska identifikacija na Portalu eUprava je moguća sa različitim nivoima pouzdanosti: osnovnim nivoom pouzdanosti korišćenjem korisničkog naloga i šifre, srednjim nivoom pouzdanosti pomoću dvofaktorske autentikacije korišćenjem aplikacije na mobilnom telefonu ili tabletu, ili visokim nivoom pouzdanosti korišćenjem kvalifikovanog elektronskog sertifikata.

Izvor: eKapija

Podeli