Slanje „hladnog imejla“ može vas dovesti do novog klijenta, zaposlenog ili čak novog posla. Međutim, kao što verovatno znate iz iskustva, pokušaj da ostvarite kontakt s nekim koga nikada niste upoznali može biti pucanj u prazno.

Foto: Gerd Altmann (Pixabay)

Srećom, postoje dokazane taktike kojima možete povećati šanse da dobijete odgovor na takav mejl. Keith Ferrazzi, autor najprodavanijeg vodiča za uspešnu karijeru „Never Eat Alone“, otkriva šta je funkcionisalo za njega.

Evo šta Ferrazzi preporučuje pri slanju imejlova tog tipa.

Neka naziv vašeg imejla privuče pažnju

Bez obzira na to šta pišete, vaš imejl neće biti pročitan ako naziv mejla nije zanimljiv.

“Usredsredite se na svoj adut, bilo da je to vaš zajednički kontakt bilo specifična vrednost koju možete ponuditi”, piše Ferrazzi.

Pošaljite ga na početku ili na kraju dana

Zaposlena osoba vrlo verovatno neće primetiti vašu poruku ako je šaljete u vreme radnog vremena. Slanje imejla neka vam bude prva stvar koju ćete učiniti ujutru ili je ostavite za kraj radnog dana. Tada je najverovatnije da će osoba s kojom pokušavate da stupite u kontakt proveriti svoju primljenu poštu.

Neka poruka bude kratka

Razmislite o tome kako vi čitate primljenu e-poštu. Ako ne možete doći do poente u prvih nekoliko rečenica, velika je verovatnoća da će takav mejl bespovratno završiti u smeću.

Podstaknite osobu na preduzimanje daljih koraka

“Neka vaš prvi zahtev bude jasan i jednostavan”, savetuje Ferrazzi. Umesto da pišete nešto poput „voleo bih da nekada popijemo kafu“ ili „želeo bih s vama da razgovaram putem telefona“, predložite im vreme i datume koji vama odgovaraju i napomenite koliko bi poziv/sastanak trajao.

Pročitajte svoj imejl naglas

Samo ćete tako proveriti kako vaš tekst zaista zvuči i da li je dovoljno razgovetan i jasan.

Proverite pravopis i gramatiku

Budući da na internetu jednostavno možete pronaći brojne stranice za proveru pravopisa i gramatike, nemate izgovor da se u vašem mejlu nađu greške koje će ukazivati na to da ste nemarni ili u žurbi.

 

Izvor: eKapija