Fejsbuk bi od februara 2021. godine mogao da smanji broj oglasa koji bi dnevno mogli da se objave na njihovim platformama, na svega 250, kako bi oglašivačima omogućio bolje performanse i smanji troškove kampanja, AdWeek a prenosi Netokracija.

Pixabay

„Svaki put kada je jedan oglas prikazan, takozvani Ads Delivery System raspoznaje ciljnu grupu ljudi za koju smatra da je najrelevantnija za određeni oglas – optimizujući tako performanse same reklame“, naveli su iz kompanije povodom planiranih promena.

„Velike platforme za oglašavanje poput Facebooka i Google-a sve više stavljaju akcenat na automatska podešavanja. Ko god da je navikao na manuelnu optimizaciju biće primoran da se sve više oslanja na algoritme i mašinsko učenje i pomiri sa gubitkom kontrole“, ocenio je Nemanja Arizanović iz Tehnomanije.

Kada oglašivači distribuiraju previše reklama simultano, svaki oglas posebno ima slabiju vidljivost jer se određeni broj oglasa ne realizuje.

To govori i u prilog činjenici da je više novca potrošeno na oglašavanje pre nego što su dostignute optimalne performanse oglasa i to bi trebalo da reši veštačka inteligencija.

„Ovo je vest koja je odjeknula u Paid Social svetu i izazvala brojne reakcije oglašivača“, navodi Filip Mateković iz domaćeg startapa Hunch.

Prema njegovim rečima, trenutno je prisutno preko sedam miliona advertajzera na Fejsbuku.

Činjenica je da će Fejsbukov ad limit biti udarac koji će najviše osetiti manji oglašivači koji pojedinačno na oglase troše manje od 100 hiljada dolara u najjačem mesecu po pitanju potrošnje.

Kako će se računati oglasi

Kako Mateković objašnjava, prema Fejsbuku, Dynamic Product Ads (product catalog ads) će se računati kao jedan Ad, a u okviru DPA kampanja moguće je imati desetine hiljada proizvoda i oni će biti pod jednim oglasom.

Ukoliko se vrši kreativno testiranje sa tri verzije DPA oglasa za 100.000 proizvoda, Facebook će računati kao tri oglasa a ne 300.000.

Mateković je, između ostalog, dao savet svim oglašivačima da prilagode svoje plaćene strategije za društvene mreže za 2021. godinu.

„Sa druge strane, oglašivači i brendovi će biti više fokusirati na poruku i njenu efikasnost i ocenjuje da sve to može da dovede do boljih rezultata“, kaže Ivan Živković iz kreativne agencije Pioniri.

Živković objašnjava i da je prema pojedinim tvrdnjama „čak 80 odsto sadržaja na društvenim mrežama đubre“, pa veruje da to može da se primeni i na oglase.

Novina u vezi sa Facebook oglasima globalno će pogoditi neke najveće igrače, ali Živković napominje da to ne očekuje u Srbiji i regionu uopšte, jer je reč o malom tržištu.

Čitava promena u vezi sa plasiranjem oglasa na Facebooku trebalo je da se dogodi 2020. godine, ali je situacija sa pandemijom COVID-19 uticala na pomeranje rokova.

Autor: Nova ekonomija, Netokracija