Realizacijom projekta „Digitalizacija tradicije“ očekuje se povećanje prodaje rukotvorina za 10% do 50%, rekla je državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić na skupu koji je organizovalo Udruženje Etno-mreža.

Ilustracija/Pixabay

Udruženju je za realizaciju ovog projekta koji uključuje obuke za razvoj digitalnih veština i plasman preko interneta na Konkursu za razvoj informacionog društva odobreno 980.000 dinara.

Matićeva je izjavila je da „korišćenje prednosti novih tehnologija i podsticanje digitalnih kompetencija žena u ruralu, doprinosi ne samo poboljšanju položaja žena i jačanju njihove ekonomske nezavisnosti, već i razvoju celokupne domaće privrede“.

„Pandemijska kriza nam je potvrdila i da treba da se što više da usmeravamo ka našim specifičnostima, ka onome što je osobeno za našu kulturu i naš identitet. Domaća radinost kojom su se u prošlosti bavile uglavnom žene, i koja je smatrana usputnom delatnošću, danas pruža mnogo veće potencijale, i privredne i turističke“, rekla je ona.

Tokom projekta Udruženje će dobiti i internet stranicu na engleskom jeziku za promociju i prodaju rukotvorina.

Ministarstvo je ove godine podržalo 27 udruženja sa ukupno 19,5 miliona dinara za programe posvećene unapređenju digitalne pismenosti žena u ruralnim oblastima, podizanju kapaciteta mikro, malih i srednjih preduzeća, poljoprivrednih gazdinstava i preduzetnika u oblasti e-trgovine i elektronskog poslovanja.

Jedinstvena onlajn prodavnica

Do kraja godine sve žene i mladi u Srbiji koji se bave izradom tradicionalnih rukotvorina na raspolaganju će imati jedinstvenu onlajn prodavnicu kao novi kanal za plasman svojih proizvoda i brži dolazak do kupaca na domaćem tržištu i u dijaspori, najavljeno je na radionici za unapređenje digitalnih veština, saopštio je NALED.

Predsednica Etno mreže i izvršna direktorka NALED-a Violeta Jovanović naglasila je da su žene koje izrađuju tradicionalne rukotvorine već aktivne u digitalnom svetu, redovno koriste e-mail, društvene mreže i platforme kao što su Viber i YouTube, a pojedine imaju i sopstveni sajt.

Izvor: eKapija