Međunarodni sajam turizma, koji je na Novosadskom sajmu održan od 30. novembra do 2. decembra, okupio je više od 240 zlagača iz zemlje i inostranstva.

Foto: Novosadski sajam

Učesnici su stigli iz Srbije, Crne Gore, Bosne i Hercegovine, Slovenije, Hrvatske, Bugarske, Mađarske, Severne Makedonije, Kameruna i Italije.

Izlagači su predstavili svoje ponude – usluge i kapacitete, razmenili iskustva. Većina je ostvarila nove poslovne kontakte, koji su već u fazi realizacija ili će se to dogoditi u danima koji dolaze. Organizovane su brojne promocije, prezentacije, paneli, stručni skupovi, degustacije, poklon igre na štandovima…

Opšti utisak je da je Sajam turizma u Novom Sadu lepši, bogatiji i posećeniji, te su mnogi već sada najavili dolazak i sledeće godine, ali u još jačem sastavu.

Ministarstvo turizma, ekologije, održivog razvoja i razvoja sjevera Crne Gore i Nacionalna turistička organizacija Crne Gore u saradnji sa lokalnim turističkim organizacijama Herceg Novog, Tivta, Kotora, Budve, Bara i Ulcinja predstavili su turističku ponudu Crne Gore na 54. međunarodnom sajmu turizma u Novom Sadu. Kako kažu, prvi je put da Boka Kotorska nastupa kao entitet, kao partner na nekom sajmu i to je pomak za koji veruju da će u budućnosti ostaviti traga, te će češće biti partner kao Regija. Poseban akcenat je stavljen na predstojeće praznike i doček Nove godine uz koncerte poznatih umetnika, ali i skijališta i posebne programe kao što su festivali, karnevali i događaji namenjeni najmlađima.

Generalni sponzor Globos osiguranje – Za ovaj Sajam su pripremili putno zdravstveno osiguranje da se turisti na putovanjima osećaju sigurnije i u slučaju nekih nezgoda što naša osiguravajuće kuća nudi. Na štandu su mogli da dobiju informacije o uslovima osiguranja i cenama. Za putno osiguranje odobravaju 15 odsto popusta.
Sponzor jubileja Novosadskog sajma, Telekom Srbija predstavio je svoje usluge. Pored standardnih koje Telekom pruža, a to su fiksna i mobilna telefonija, televizija i internet, prezentovana su i softverska rešenja za hotele, hostele, privatni smeštaj, kao i rešenja za kafiće i ugostiteljske objekte.
Ova rešenja su fokus Telekoma u poslednje dve godine. Nakon završetka Sajam turizma, dodatne informacije u vezi te vrste softvera mogu se pronaći na adresi oblaci.rs na zvaničnom sajtu Telekoma.

Pokrajinski sekretarijat za privredu na Sajmu turizma

Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam predstavio se u okviru Paviljona Sekretarijata na ovogodišnjem 54. međunarodnom sajmu turizma.
Poslednjeg dana Sajma turizma, u subotu, 2. decembra, organizovan je „Probus day“ – dan promocije svih vinara na teritoriji AP Vojvodine, uz očekivano prisustvo učesnika iz Crne Gore i Hrvatske. Prvog dana su promovisani „Najbolji iz Vojvodine“, kako oni koji su dobili oznaku u prethodne dve godine, tako i ovogodišnji dobitnici. Prethodno je promovisana budućnost turizma na teritoriji AP Vojvodine, uz prisustvo oko 50 učenika škola i fakulteta koji imaju turističko – ugostiteljske smerove, kao i ulično vežbanje zbog zdravog načina života.
S obzirom na to da Novosadski sajam ove godine obeležava vek postojanja, doneta je i odluka da se svim posetiocima i učesnicima, omogući ulaz bez naplaćivanja karata, uz obaveznu registraciju. Odluku je podržao Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam sa namerom da i na taj način podrži razvoj turizma na našim prostorima, ali i podstakne što brojniju publiku za prisustvo na Sajmu i susret sa učesnicima učini direktnijim.
B2B sastanci

Na 54. međunarodnom sajmu turizmabilo je moguće pronaći odgovarajućeg poslovnog partnera, slanjem zahteva za sastanak i predlaganjem termina i zakazivanje B2B sastanka.
Registrovana su ukupno 144 profila na platformi iz Srbije, Crne Gore, Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Slovenije, Severne Makedonije, Bugarske, Ujedinjenih arapskih emirata i Italije. Realizovano je 98 sastanaka (88 zakazanih sastanaka na platformi i u Hali „Master“ još 10).
Hosted Buyer program kreiran je i osmišljen kao integralni deo Sajma od 2017. godine kako bi se izlagačima omogućio susret sa tur-operaterima iz inostranstva, a gostima Sajma kreirala prillika da upoznaju i dožive Novi Sad, okolinu i specifičnosti ponude našeg podneblja.

Dani karijere

Dani karijere kao poseban segment Sajma turizma, organizovani su na štandu u Hali „Master“.
Pored šanse da se upravo tu sretnu oni koji traže posao u turizmu i izlagači – potencijalni poslodavci, bilo je to i mesto za prezentacije, promocije i panele.
Predstavljena je turistička ponuda Istre, održane su prezentacije: Nove mogućnosti u promociji turističkih destinacija – predstavljanje za predstavnike turističkih organizacija i malih smeštajnih objekata; Omogućite klijentima online rezervisanje i izgradite svoju promotivnu mrežu – predstavljanje organizatorima tura i aktivnosti; Dualno obrazovanje – obrazovanje po meri privrede; Primena veštačke inteligencije u turizmu; Ostvarite svoje snove – Putujte, delite svoja iskustva i zarađujte – predstavljanje affiliate programa BOS4.tours platforme. Održani su i gastro paneli: Moderna nacionalna kuhinja Balkana – Možemo li u svet?, Kreiranje jelovnika – zahtevi vlasnika i očekivanja gosta, Ugostiteljska oprema: kvalitet ili cena? Upotreba savremenih aparata u praćenju kulinarskih trendova; Moderne tehnike kulinarstva – potreba ili prestiž?, Kako do kvalitetnog školovanja kuvara? Razlike između balkanskog i svetskog sistema školovanja, Per aspera ad astra – Kako do Michelinove zvezdice i zašto?

Pobednici Gastro kupa 2023.

Udruženje Zelena dolina, HORECA Asocijacija Kragujevac i Novosadski sajam su kao i prethodnih godina, na Sajmu turizma, organizovali međunarodno takmičenje kuvara profesionalaca (seniora i juniora), pod nazivom Gastro kup Srbija 2023.
Prvog dana zlatne medalje su osvojili Marija Džingarska – HAK 2 pasta dish i Luka Rudnički – HAK1 jelo od piletine.
Drugog dana su proglašeni pobednici festivala Gastro kup Srbija 2023, u 4 kategorije:
Best Junior Chef – Luka Rudnički
Best Senior Chef – Aleksandar Biševac
Best team Meriot Banja Luka
BEST CULINARY ACADEMY Visoka hotelijerska škola Beograd
Nadmetanje je trajalo dva dana, u Hali „Master“. Svi posetioci su mogli da uživaju u uzbudljivim takmičenjima, molekularnoj gastronomiji, Cooking Show-u, prezentaciji različitih nacionalnih kuhinja, seminarima, edukacijama, predavanjima i gasto radionicama. Gastro kup Srbija podržavaju elitna udruženja svetske gastronomije, domaća i strana kulinarska udruženja i iz čijih redova su i sudije na događaju. Domaći i strani stručnjaci vide Gastro kup Srbija kao jedinstvenu manifestaciju koja unapređuje kulinarsku profesiju, okupljajući na jednom mestu kuvare iz Srbije i sveta.

Poklon-igra za posetioce

Novosadski sajam je Poklon-igru za posetioce organizovao u saradanji sa izlagačima. Obezbeđeno je 30 poklona, a darodavci su bili: Turistička organizacija Grada Kikinde, Vizal Group, Novi Sad, Garetov konak, Prolom Banja, putujem.online, Modena Travel, Novi Sad, Turistička organizacija Zlatibor, Gold gondola Zlatibor, Fruške terme, JP Putevi Srbije, Turistička organizacija opštine Knjaževac, Garni Hotel Imperium, Subotica i Specijalna bolnica za rehabilitaciju „Gejzer“, Sijarinska Banja.

Ulaz na 54. međunarodni sajam turizma nije naplaćivan.

Autor: Novosadski sajam