Od juče, upis u katastar je moguć isključivo putem digitalnim putem, uz podršku stručnjaka poput advokata i geodetskih organizacija, saopštio je Republički geodetski zavod (RGZ). Ovim pristupom, RGZ omogućava brz i efikasan proces upisa u katastar, uz proveru ispravnosti dokumentacije od strane ovlašćenih stručnjaka, eliminirajući potrebu za posetom katastarskim službama.

Ova promena ima niz prednosti za građane, uključujući uštedu vremena i pružanje stručnih saveta profesionalnih korisnika koji će pomoći u razjašnjavanju svih nedoumica u vezi sa procesom upisa i ostvarivanjem njihovih prava.

Takođe, građani će sada imati pristup svojim predmetima sa bilo koje lokacije, bez obzira na vremenske ili geografske ograničenosti.

RGZ ističe da umesto tradicionalnih 170 šaltera, građani sada mogu koristiti čak 4.000 digitalnih šaltera koji su dostupni 365 dana u godini, sedam dana u nedelji, 24 sata dnevno.

Osim toga, novi način upisa sprečava falsifikovanje starih dokumenata, jer se sada dokumenti prenose u digitalni format, a njihova tačnost i validnost se proveravaju od strane stručnjaka.

Katastar je ovim novim načinom upisa proširio svoju prisutnost u digitalnom svetu, postajući digitalna realnost koja olakšava i unapređuje svakodnevni život građana Srbije, kako se navodi u saopštenju.

Takođe, RGZ će odgovoriti na sva pitanja i nedoumice građana putem broja telefona Info centra 0700/500-500 i e-pošte info.centar@rgz.gov.rs. Spisak advokata i geodetskih organizacija dostupnih za stručnu podršku građanima može se pronaći na veb sajtu RGZ-a, pozivom Info centru ili na istaknutom spisku na ulazima katastarskih službi.