Platforma ePijaca, pokrenuta početkom aprila zbog pandemije koronavirusa, kada su mnogim poljoprivrednim proizvođačima odsečeni svi dotadašnji kanali prodaje i distribucije, mogla bi da se unapredi i preraste u “interaktivnu tržnicu Srbije”.

Ilustracija/Pixabay

Platforma, koju je Ministarstvo poljoprivrede bukvalno u roku od 48 sati kreiralo i osposobilo za rad, do sada je registrovala više od 2.000 malih proizvođača iz svih delova Srbije.

Ideja je bila da se omogući pristup tržištu pre svega malim proizvođačima koji nemaju svoje veb prezentacije, kako bi predstavili svoje proizvode i kako bi njihova ponuda bila lako dostupna za potrošače.

U Ministarstvu poljoprivrede kažu da, iako je ePijaca ostvarila izvestan uspeh, postoji veliki potencijal u daljem razvoju i navode da se radi na stvaranju “interaktivne tržnice Srbije”.

Objašnjavaju da će u “interaktivnoj tržnici” ponuda svih registrovanih proizvođača biti predstavljena na još bolji i napredniji način, sa slikama, količinama, potvrđenim kvalitetom, cenom i raspoloživošću.

Postojaće i mogućnost “osvežavanja” ponude, organizovanja popusta i specijalnih ponuda, a sve u cilju podsticanja veće tražnje i trgovine u internet prostoru.

Kako navode u ministarstvu, u planu je i razvijanje posebne mogućnosti pretrage i pregleda za male distributivne lance, koji su najveći kupci i distributivni kanal za plasman poljoprivrednih proizvoda malih gazdinstava i proizvođača.

Na taj način bi se na primer, objašnjavaju, jednom lancu prodavnica iz Kragujevca omogućilo da sagleda kompletnu ponudu određene vrste voća ili povrća ili nekog drugog proizvoda na prostoru Leskovca ili nekog drugog grada.

To znači da bi jednostavnom pretragom dobili informaciju koliko u selima u okolini Leskovca ima proizvođača krastavaca ili paradajza ili pečuraka i mogućnost da nabave određene količine.

Projekat ePijaca pokrenut je za sve poljoprivredne proizvođače koji zbog pandemije virusa korona robu ne mogu da prodaju na pijacama, a u Ministarstvu poljoprivrede kažu da je platforma za devet meseci uspela da pomogne mnogima.

Nudi široku ponudu prehrambenih proizvoda – od džemova, sireva, namaza, mesnih prerađevina, poput kulena, šunke i kobasica, do vina, rakija, piva, prirodnih sokova…

Ponudom je praktično pokrivena cela teritorija Srbije.

Platforma je, navode u ministarstvu, prvi dan imala više od 20.000 poseta, a taj trend nastavljen je sledećih meseci udarnih za kovid pandemiju.

Kako su naveli, proizvođači organskih proizvoda ili domaćih, hladno ceđenih sokova imali su i po nekoliko desetina narudžbina u prvom danu, dok su mali proizvođaci iz povrtarskih regiona prodavali na desetine tona malim distributivnim lancima.

Navode i da su penzioneri iz različitih delova Beograda i većih gradova Srbije uspeli da uspostave direktan kontakt sa svojim nekadašnjim prodavcima sa pijace i da organizuju dostavu na kućnu adresu.

Najveće interesovanje je za “premium food sector” proizvode, kao što su kvalitetni sirevi i namazi, organski proizvodi, alkoholna pića, prerađevine od bobičastog voća…

Svi proizvođači kraft piva, koji su se registrovali u prvom danu, imali su najmanje po jednu narudžbinu svojih proizvoda, kažu u ministarstvu.

Napominju da je razvoj internet prodaje proces koji traje i da se paralelno sa tim procesom mora razvijati svest proizvođača o značaju tog načina prodaje, i kupaca o prednostima tog načina kupovine.

Potebno je, napominju u ministarstvu, razvijati prateće sisteme koji su naslonjeni na internet prodaju kao što su dostava i transport, specifična pakovanja i uslovi plaćanja, kao i reklamiranje.

Izvor: eKapija