У Галерији савремене уметности Народног музеја Пожаревац 22. јула 2021. године отворена је изложба слика под називом ДИГИТАЛНА ГРЕШКА аутора Милана Алексића.

Foto: GSU

Марина Радосављевић, виши кустос, историчар уметности о  уметничком стваралаштву аутора казала је:

Foto: GSU

„Сама по себи грешка није ни добра ни лоша. Пре свега, грешка је за нас „само“ одступање од онога што очекујемо. Циклус слика Милана Алексића под називом „Дигитална грешка“ омогућава нам да ступимо у дијалог са технологијом, где као публика прихватамо наизглед савршена решења, али и увиђамо технолошки неуспех који препознајемо као прекид наших фантазија о моћи, доминацији и вештини. Истражујући грешку, налазимо се у међупростору са остацима технолошке апстракције. Простор са властитим дигиталним језиком открива нам други свет, другу стварност коју и сам уметник препознаје као „камуфлажа“. Ово искуство са посредованом дигиталном стварношћу води нас до поетике глича на сликарском медију. На сликама Милана Алексића предмет се расипа, нестаје, све се разлаже и развлачи, прелази се у сајбер простор у коме остаје траг. Слика изгледа надреално, на мах застрашујуће, један свет приказан у распадању, други, пак у настајању. Уметник нам показује процес трансформације полазећи од фигуре приказане реалистички, такође изграђујући и апстрактне композиције са живом и динамичном текстуром на експресиван начин. Драма, експресивност, фантастика, занимање за ликовност резултирају модерном сликом засновану на класичним начелима.

Глич као пракса коришћења дигиталних или аналогних грешака у естетске сврхе, дефинитивно је нешто што оставља много простора за игру, бескрајне могућности синтеза кроз време и трајање. Та жудња за вечитошћу, за обликом продужене лепоте и метаморфозе стварности на Алексићевим делима створила је сублимацију поимања времена и комуникације, уметност која сликарски разматра грешку у технолошком коду, а која за резултат има постизање нових визуелних вредности.“

Говорећи о својој уметности Милан Алексић каже да: „Приказ слика имплицира екран, неку врсту фотографског репродуковања, мапирања, која услед дигиталне грешке губи свој примарни идентитет. Приказани објекти губе своју функцију на тај начин „грешка“ дозвољава посматрачу да буде увучен у представу камуфлаже где објекти добијају нови смисао. Слика се служи визуелним интернет симболима и упућује на њихово мапирање, обележавање и активацију. Бележећи тачке сусрета сведоче о нашој присутности између стварног и имагинарног. Поједини елементи услед губитка своје функције бивају апстраховани са јасном измењеном суштином приказа, те тако абажур лампе добија „призвук“ органског облика тј. пружа неки други привид стварности, односно камуфлаже. Симбол грома пали светла на погрешним местима, скулптурална представа је још један симбол за замену идентитета, док истовремено даје наговештај да је узрок раслојавања изнад самог објекта где грешка прелази преко целокупне форме заузимајући свој примат.“

Биографија:

Образовање: Универзитет Факултет ликовних уметности мастер студије, одсек сликарство код проф. Гордана Николића.

Добитник дипломе у знак признања за посебне резултате у оквиру пројекта „Мој дом“ методичке праксе на предмету методика ликовног васпитања и образовања.

Самостална излозба: УКП установа културе Палилула 2015.

Групне изложбе: учесник у више групних изложби Дом културе Обреновац 2014, Миксер фестивал, Дом омладине Београд,…

Члан УЛУС-а.

Изложба је отворена до 4. августа. Улаз у ГСУ је слободан уз коришћење свих превентивних мера заштите против вируса SARS-CoV-2.

 

Извор: GSU