Током 2020. године онлајн трговина порасла је за више од 16 одсто на глобалном нивоу, а највећу експанзију доживела је на подручју Централне и Источне Европе. У Србији се трговина путем Интернета удвостручила, показују подаци платформе специјализоване за е-комерц еМаркетер.

Pixabay

Стручњаци за е-трговину из дигиталне агенције Намицс истичу да је ово последица пандемије корона вируса.

Како објашњавају, због ограниченог кретања становништва и скраћеног радног времена продавница, потрошачи су променили своје навике и преоријентисали се на куповину путем интернета, а највећи раст забележен је у Централној и Источној Европи.

„Кад је у питању тржиште Србије, подаци Привредне коморе су да се е-трговина, током ванредног стања удвостручила“, истакао је Филип Горт из компаније Намицс.

Горт напомиње да, већ сад, неке анализе показују да ће социјална дистанца дугорочно утицати на потрошачке навике, те да ће електронска трговина наставити да се развија и у наредном периоду.

Према ГооглеТренд анализи производи који су били најтраженији прошле године били су, између осталих, спортска опрема, душеци, јастуци, кревети за кућне љубимце, друштвене игре, освеживачи ваздуха и наравно средства за дезинфекцију.

Промене потрошачких навика и све већа употреба електронске трговине утицаће и на ИТ индустрију, а како Горт наводи, софтверски инжењери у Србији већ осећају промене.

„Корисници све више употребљавају дигиталне платформе и то је оно на чему све више и више радимо. Софтверски стручњаци развијају системе који су брзи лаки за употребу, а све то омогућава угодно искуство куповине“, закључује Горт.

 

Извор: novaekonomija.rs