Napravljene od materijala „tankog poput paučine, a jakog poput čelika”, čarape mnogo otpornije nego svilene izazvale su pravu revoluciju među ženama 1940. godine. Test izdržljivosti najlon čarape uspešno polažu svakodnevno i osam decenija kasnije.

Foto: Pixabay

Najlon čarape, simbol ženske senzualnosti, ali i njene emancipacije, proslavljaju 80 godina postojanja.

Prve „najlonke“ puštene su u prodaju u Sjedinjenim Američkim Državama 15. maja 1940. godine.

Samo u prvoj godini, prodato je 64 miliona pari, po ceni od 1,35 dolara, što bi danas odgovaralo iznosu od 21 dolara.

Do tada su žene bile prinuđene da nose vunene čarape, koje su bile teške, ili svilene koje su bile toliko osetljive i cepale se veoma lako pa su žene uvek u torbici morale da imaju rezervni par.

Najlon čarape su nastale u laboratorijama američke kompanije „Dipon“ (Dupont), kada je sintetizovan polimer koji je omogućio proizvodnju vlakna „tankog poput paučine, a jakog poput čelika“.

Zahvaljujući čarobnoj kombinaciji vodonika, ugljenika i azota pripadnice lepšeg pola više nisu morale toliko pažljivo da „rukuju“ čarapama.

Prototip najlon čarapa prikazan je na Svetskoj izložbi 1939. godine, zajedno sa još nekim „revolucionarnim“ proizvodima kao što su fotografija u boji, televizor i klima uređaj.

„Bio je to trenutni uspeh, jer su najlonke mogle dugo da traju“, izjavila je pre 10 godina za televiziju „Ej-Bi Si“ (ABC) 95-godišnja Mej Livi,  jedna od prvih žena koja je kupila najlonke.

Žene su, međutim, ubrzo ostale bez korisnog proizvoda na koji su se veoma lako navikle. Tokom ratnih godina, najlon je korišćen za izradu padobrana i šatora, pa je čarape bilo gotovo nemoguće kupiti.

Kako bi stvorile iluziju da na nogama imaju najlon čarape žene i devojke pribegavale su trikovima – da bi iscrtale šare koristile su šminku.

Najlon čarape su se ponovo pojavile na tržištu tek pred kraj sukoba što je izazvalo pravu pomamu. Samo u prva četiri dana od ponovnog puštanja u prodaju, Amerikanke su razgrabile više od četiri miliona pari.

Izvor: RTS