Ministarka državne uprave i lokalne samouprave Marija Obradović i direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihailo Jovanović najavili su, u subotu, 21. novembra, početak rada Centralnog registra stanovništva.

Ilustracija/Pixabay

Kako je saopštilo resorno ministarstvo, oni su pozvali građane da provere svoje podatke u registru na Portalu elektronske uprave i da ukažu na eventualno netačne ili nepotpune podatke.

Obradović je rekla da će biti potrebno vreme da se podaci provere i da se “od marta ili aprila sistem stabilizuje”.

“Cilj je da već na proleće državne institucije krenu da pristupaju registru po službenoj dužnosti, da uvek imaju ažurne podatke o građanima i da građani više ne moraju da idu od šaltera do šaltera kako bi ažurirali svoje podatke u različitim elektronskim evidencijama”, navodi se u saopštenju.

Jovanović je kazao da se uspostavljanje moderne elektronske uprave zasniva na četiri registra: građana, privrede, nepokretnosti i adresnom registru.

Upitan ko vodi računa o bezbednosti podataka, Jovanović je rekao da je prema Zakonu o centralnom registru stanovništva definisano šta je čiji zadatak, odnosno da će Ministarstvo odobravati pristup Centralnom registru stanovništva, a poslovi ITa i bezbednost podataka je na Kancelariji za IT i eUpravu.

“Omogućili smo građanima da na preko 360 lokacija u Srbiji dobiju parametre za svoj elektronski identitet brzo, lako i besplatno, a spisak lokacija dostupan je na Portalu eUprava”, rekao je direktor Kancelarije za IT i eUpravu.

Autor: eKapija