Ako ste žena u Srbiji i koristite menstrualne uloške potrošićete preko 6.000 dinara na godišnjem nivou, a ako koristite tampone menstruacija će vam biti još skuplja, piše Nova ekonomija.

person holding white and blue ceramic mug

Foto: Pixabay/Annika Gordon

Gender Knowledge Hub je započeo kampanju za smanjenje PDV-a na menstrualne proizvode, higijenske uloške i tampone, sa 20 odsto na pet odsto.

Oporezivanje menstrualnih proizvoda sa 20 odsto doprinosi menstrualnom siromaštvu i ograničenom pristupu menstrualnim proizvodima za veliki broj žena i devojaka.

Gender Knowledge Hub će se sa zahtevom obratiti Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija i Ministarstvu za ljudska i manjinska prava i društveni dijalog, piše u saopštenju.

U planu je pripremanje peticije koja bi trebalo da bude predata nadležnim istitucijama 28. maja.

„Kampanjom, osim smanjenja PDV-a želimo da doprinesemo i smanjenju tabuizacije menstrualnog krvarenja i povećamo vidljivost potreba i prava žena, koje se u debatama o reproduktivnom zdravlju, najčešće ne uzimaju u obzir“, dodaje se.

Kako kažu, kampanjom žele da se izbore za „priuštivo, dostojanstveno i higijensko krvarenje svim ženama u Srbiji“.