„Infrastruktura železnice Srbije“ i „Srbija Кargo“, nakon što su se u subotu, 25. jula 2020. godine, na putnim prelazima obezbeđenim znakovima vertikalne drumske signalizacije na pruzi između Šapca i Brasine dogodila dva sudara teretnog voza sa putničkim automobilima, od kojih su u jednom poginule dve osobe, još jednom zajednički apeluju na sve vozače drumskih vozila da poštuju saobraćajne propise i drumsku signalizaciju, jer je to jedini način da se ovakve tragedije izbegnu i sačuvaju ljudski životi.

Ilustracija

Nepropisnim i neodgovornim ponašanjem na putnim prelazima, nezaustavljanjem ispred znaka „Stop“, uništavanjem saobraćajnih znakova i rampi, vozači drumskih vozila na direktan način ugrožavaju bezbednost svih učesnika u saobraćaju.Na srpskim prugama  nalazi  se ukupno 2.138 putnih prelaza i svi su na odgovarajući način obezbeđeni, bilo svetlosnom saobraćajnom signalizacijom, automatskim branicima ili polubranicima, mehaničkim branicima ili znacima drumske signalizacije  (Andrejin krst, znak Stop).

Ne treba da se zaboravi da železnički saobraćaj uvek ima prednost u odnosu na drumski saobraćaj na putnim prelazima, bez obzira na rang puta i još jednom napominjemo da je zaustavni put železničke kompozicije između 700 i 1.000 metara i da ma kako voz izgledao udaljeno, ni jedna trenutna reakcija nije moguća.

Prema podacima Međunarodne železničke unije u oko 93 odsto slučajeva nesreće na putnim prelazima prouzrokuju ostali učesnici u saobraćaju, što pokazuje da se sa nepoštovanjem saobraćajne signalizacije na putnim prelazima suočavaju i sve druge železničke uprave u celom svetu.

Izvor: IŽS