Austrijsko-češki inženjer, Ferdinand Porše rođen je 3. septembra 1875. u Mafersdorfu u Austro-Ugarskoj. Prvi značajniji projekt na kojem je učestvovaobio je System Lohner-Porsche (1898.), automobil više nalik na kočiju, koji je bio pokretan s dva elektromotora uz pomoć akumulatora ukupno teških 1.800 kg.

Foto. Vikipedija

Porsche je 1901. osmislio Lohner-Porsche Mixte Hybrid koji je imao samo male pomoćne baterije, dok su elektromotori snagu crpili iz generatora pokretanog benzinskim motorom. Stotinak godina kasnije, nekoliko će se (prvenstveno japanskih) proizvođača pohvaliti kako su predstavili ili izmislili hibridni pogon ili u konkretnom slučaju, range extender…

Godine 1923. Porše se zaposlio kao tehnički direktor u fabrici Daimler Motoren Gesellschaft. Njegov će rad kulminirati serijom trkačkih modela opremljenih turbopunjačima iz kojih je kasnije nastao jedan od najlepših sportskih automobila svih vremena, Mercedes-Benz SSK. 1931. godine Ferdinand Porše osniva svoju fabriku.

Finansirajući razvoj novog automobila iz vlastitih izvora, Porše je ubrzo stekao, ali i izgubio nekoliko pokrovitelja do trenutka kada ga je poduprla Vlada vođena idejom da “Svaki Nemac u budućnosti mora imati automobil ili traktor”. Ugovor za izradu prvih prototipova tzv. Narodnog automobila potpisan je 1934, a sa ciljem pokretanja celog projekta podignuta je nova fabrika kraj mesta Fallersleben oko koje je brzo nastao grad nazvan Stadt des KdF-Wagens. Ovaj će grad kasnije dobiti ime Wolfsburg, a automobil nadimak Käfer (Buba).

Po završetku drugog. svetskog rata, francuske okupacijske vlasti zarobile su Poršea i bečkog advokata Antona Piëcha (supruga Ferdinandove ćerke Louise) pod optužbom da su ratni zločinci. Dok je Ferdinand bio u zatvoru u Dijonu, njegov je sin Ferry održavao je fabriku u životu.

Nakon Poršeovog povratka u Gmünd u Koruškoj, gde se fabrika preselila tokom rata, započeo je projekat na novom modelu, prvom samostalnom projektu sportskog automobila koji će nositi ime Porsche, model imena Tip 356 Nr. 1.

1950. fodine Ferdinand Poršee je, po prvi puta nakon drugog svetskog rata posetio volkswagenovu fabriku u Wolfsburgu. U razgovoru s predsednikom fabrike, raspravljao je o budućnosti VW Bube koja je već bila u masovnoj proizvodnji. Nekoliko nedelja kasnije, Ferdinand Porše je pretrpeo udar i preminuo u Stuttgartu, 1951. godine.