Od kada je u Srbiji produženo radno vreme kafića i restorana, deluje kao da je leto tek počelo. Lokali su puni, a gosti se polako vraćaju.

Ilustracija/Pixabay

Početak godine u ugostiteljskom sektoru zaista je obećavao. Međutim, kriza je došla, i to iznenada, a zanimljivo je to da ju je u početku obeležila štednja kao način za opstanak, dok je danas, skoro pola godine kasnije, ulaganje jedini način za očuvanje biznisa. Ugostitelji kažu da su konačno odlučili da uzmu stvar u svoje ruke i da su ovog puta svesni da moraju spremno da dočekaju novembar, kada bašte ne budu radile i kada se, prema prognozama, pogorša epidemiološka situacija. Do tada, ugostitelji su se baš pokrenuli, smišljaju nove jelovnike za predstojeću sezonu jesen/zimu 20/21, osvežavaju prostore, a oni najhrabriji i ulažu u natkrivanje bašti.

Lepo je što bar u ugostiteljskom sektoru u našoj zemlji ima zdrave konkurencije, iako borba za svakog gosta neprestano traje. U gotovo svim većim gradovima u Srbiji ugostitelji se utrkuju ko će prvi i na koji način da privuče gosta jer je to i jedini način da opstanu na tržištu.

U Beogradu i Novom Sadu, ugostiteljskim centrima naše zemlje, konkurencija je veća, ali i nebrojeno više ljudi odlazI u restorane i druge ugostiteljske objekte nego u manjim mestima. Ugostiteljima koji žive od lokalnog stanovništva, na periferiji gradova, i dalje se ne piše dobro.

Istina je da je mnogo ljudi iz HoReCa industrije, kako su svetu, tako i kod nas, ostalo bez posla. Ali, činjenica je da je mnoge to i inspirisalo da pokrenu sopstvene biznise i tako ostanu u sektoru hrane i pića.

A pored ugostiteljstva i turizma koji su najviše pogođeni ovom krizom, ni u industriji događaja nije sjajna situacija. Zato je Beogradski sajam u nedelji za nama svetleo crvenom bojom, da bi skrenuo pažnju na situaciju u kojoj se trenutno nalazi.

I za kraj, preporuka za beg iz grada.

Ako je u ugostiteljstvu nešto cvetalo u poslednih par meseci, to su onda ugostiteljski objekti van većih gradova, a opet na destinacijama koje su dovoljno blizu grada. Takav je na primer Kosmaj. Tu je Kabinet pivara, čini se najfotografisaniji ugostiteljski objekat na Instagramu, o čemu sam već pisala. A od nedavno, tu je i jedan sasvim drugačiji koncept, nova gastronomska destinacija pod vođstvom šefa Vanje Puškara, Priroda i društvo. Reč je o samouslužnom konceptu koji radi samo vikendom uz obaveznu rezervaciju. Osim uživanja pod krošnjama drveća, u savršenom zelenilu, gostima nudi domaćinsku hranu napravljenu od lokalnih sastojaka. Ponude ima i za vegetarijance, iako se ovde dolazi zbog odličnog mesa ispod sača.

Autor: Vino & Fino

Podeli