Prvi put u poslednjih 30 godina, u Sjedinjenim Američkim Državama gramofonske ploče prodaju se bolje od kompakt diskova, objavila je američka diskografska asocijacija RIAA.

Pixabay

U prvoj polovini 2020. godine, fanovi su potrošili 232,1 miliona dolara na ploče, a na diskove 129,9 miliona.

Međutim, ukupna prodaja fizičkih nosača zvuka je pala za 23 posto u odnosu na prošlu godinu, što RIAA pripisuje zatvaranju muzičkih prodavnica u vreme pandemije.

Ploče su u ukupnoj prodaji fizičkih nosača zvuka učestvovale sa 62 posto, što je odličan podatak za ljubitelje vinila, čiji su povratak podstakli kolekcionari i hipsteri, nostalgični za stranom A i stranom B.

Ipak, to je kap u moru zarade koja se ostvaruje ‘streamingom’, koji u ukupnoj prodaji muzike učestvuje sa čak 85 posto. Prihodi ‘streaming’ platformi, poput Spotify, Apple Music i Amazona, iznosili su 4,8 milijardi dolara.

Zatvoreni u kućama tokom pandemije, ljubitelji muzike se sve češće pretplaćuju na takve platforme i broj njihovih korisnika dosegao je 72 miliona, odnosno 24 posto više nego u prvom delu 2019.

Podsećamo, gramofonske ploče imaju i svoj dan, to je 19. april, kada se obeležava Svetski dan gramofonskih ploča i prodavnica ploča. U pitanju je akcija u kojoj učestvuje na stotine hiljada prodavnica sa vinilnim izdanjima širom sveta. Iako živimo u digitalnoj eri, na ceni su i dalje vinili, a audio stručnjaci jednoglasno se slažu da taj medijum najuverljivije reprodukuje snimljen zvuk.

Autor: Hina, RTV “Biser”

Podeli