U Galeriji savremene umetnosti 1. juna otvorena je izložba skulptura i crteža Radeta Prvulovića koji posle 36 godina ponovo samostalno izlaže u Požarevcu.

Foto: RTV Biser

Rade Prvulović je vajar i slikar rođen u Batuši, opština Malo Crniće. Završio je vajarski odsek kod profesora Nikole Koke Jankovića na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu i postdiplomske studije crtež kod profesora Dragana Lubarde. Član je ULIS-a od 1983, godine. Izlagao je grupno i samostalno. Dobitnik je nekoliko prestižnih nagrada za kulturu. Godine 1990. odselio se u Italiju, u Vićencu, gde je živeo do 2011. godine. Radio je i izlagao je u Vićenci, Milanu, Bolonji i Rimu, a grupno u Parizu i Londonu. Dobitnik je nagrade za skulpturu u Milanu.

Odabrana postavka skulpture i crteža sadrži dela nastala poslednjih godina umetničkog stvaralaštva Radeta Prvulovića. Ispred Narodnog muzeja u Požarevcu koji je organizator ove izložbe, obratila se viši kustos Marina Radosavljević, rekavši da je „Prvulovićev crtež na prvom mestu iskaz, nekada likovna askeza, uvek simboličko putovanje. Iz apstraknih gradivnih elemenata, tačke i linije, on rekonstruiše čitav zaboravljen život otisnut u biće samog umetnika. Seta za nekim izgubljenim, ali zapamćenim svetom iskazana kroz dve dimenzije u smeđim tonovima stvara od Prvulovića čuvara života u prirodi i ljudskoj zajednici. Inspirisan poljoprivrednim zemljištem i likovima njegovog ruralnog okruženja umetnik iz svog ateljea stvara dela vizuelno usidrenih u ličnom iskustvu kroz sopstveni leksikon magije.“

Osvrnuvši se na skulpture Radosavljević je dodala da Prvulović nastupa kao staralac koji materijalizuje ideju spajanjem bronzanih odn. bakarnih entiteta u prozračnu celinu. „Novi sklad koji nastaje objedinjuje različite derivate ovog metala. Ptica, glava konja, bika, ljudski lik poput maske stoje kao studija karaktera – sugestija snage i lakoće u isto vreme dominira dok gledamo pticu koja se upravo sprema da poleti i nestane iz vidokruga i glavu čoveka koja se rastače pred nama. Ovi, možemo ih slobodno nazvati, metalni crteži sugerišu onaj pomenuti smeđi likovni rukopis koji dobija treću dimenziju. Rade Prvulović je žicama izašao u prostor oponašajaći nervaturu linije, odabirom materijala obojio je skulpturu u smeđe i zelenkaste tonove, a izborom tema ostao u svom dvorištu, plodnoj njivi i ravnici, okružen precima i prijateljima.

Umetnost Radeta Prvulovića teži egzistencijalizmu – on i izražajno i tematski povezuje ispitivanje egzistencijalne problematike, motive prolaznosti, nastajanja i nestajanja, ne samo u kontekstu čoveka i njegovog delovanja, već i u širem kontekstu u kome centralno mesto zauzima čitav živi svet.“

Izložba traje do 21. juna, ulaz je slobodan.