Otkako je uvedeno vanredno stanje, manje je vozila na ulicama, pa je manje i saobraćajnih udesa na našim drumovima. Sa druge strane od početka 2020. godine, broj saobraćajnih nezgoda na našim putevima povećan je za 16 odsto, a broj prekršaja za sedam odsto u odnosu na isti period prošle godine. Da li to znači da nam ni vanredno stanje neće pomoći da popravimo lošu statistiku, i kako da promenimo najčešće uticajne faktore nastanka saobraćajnih nesreća: neprilagođenu brzinu, vožnju pod dejstvom alkohola i nevezivanje pojasa?

Foto: Pixabay

Direktorka Agencije za bezbednost saobraćaja Jasmina Milošević je za RTS rekla da trenutno postoji jedan paradoks kada je reč o podacima o saobraćajnim nesrećama. Kako je rekla, zaključno sa 20. aprilom imamo 1.699 nesreća manje i 970 manje povređenih, ali je 17 ljudi više poginulo.

Kaže da to govori da su se nezgode koje su se dešavale, bez obzira što ih je bilo manje. Bilo fatalnije.

Kao poseban problem izdvojila se neprilagođena brzina koja je uvek najuticajniji faktor saobraćajnih nesreća.

Jasmina Milošević je rekla da bi trebalo apelovati na ljude i da vezuju pojas.

“Najteži posao je da utičete na svest ljudi, pogotovo ako su oni u nekim godinama kada imaju stečene pogrešne navike”, rekla je Miloševićeva.

Dodaje da se takve osobe opušteno odnose prema situaciji u saobraćaju i da tek kada im se dogodi neka tragedija počnu da razmišljaju na drugačiji način.

Kaže i da je trenutno drugačija situacija u društvu i da to sve drugačije utiče na ljude. Zbog toga bi posebnu pažnju trebalo obratiti na pešake koji su ranjiva grupa.

Kada je reč o motociklistima, Miloševićeva je rekla da su se oni disciplinovali u poslednje tri godine i da postoji smanjenje broja poginulih i povređenih u toj kategoriji. Oni skoro 100 odsto nose zaštitnu opremu na auto-putevima, dok je u naseljima taj procenat manji.

Direktorka Agencije za bezbdonost saobraćaja kaže da biciklisti još uvek nemaju samodisciplinu koju imaju motociklisti i da oni to delom mogu da pravdaju nedostatkom infrastrukture. Međutim, kaže da je teško naterati bicikliste da nose prsluk ili stave kacigu jer ni kažu da to ne piše u zakonu.

Sezona je poljoprivrednih radova i na putevima su česti traktoristi. Za njih je najbitnije da imaju tehnički ispravno vozilo i da uvek budu vidljivi.

Izvor: RTS

Podeli