Od početka godine u Srbiji je život izgubilo 39 pešaka, što je gotovo polovina svih poginulih u saobraćajnim nesrećama, a među njima je troje dece.

Pixabay

Duško Pešić, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja, rekao je za RTS da pešaci najviše stradaju u naseljima tamo gde bi trebalo da su najviše zaštićeni.

Agencija za bezbednost saobraćaja pokreće veliku akciju na teritoriji Srbije samo sa jednim ciljem – zaštititi pešake u saobraćaju.

“Pešaci stradaju na prolascima državnih puteva kroz naselje, ako pogledamo broj poginulih pešaka, više od 63 odsto je poginulo u naselju, ako uzmemo u obzir i povređene – više od 93 posto je bilo u naselju”, kaže Pešić.

Pešaci stradaju na delovima naselja gde nema trotoara, iako bi taj deo koji se proglasi za naselje morao da ima trotoar po definiciji – oni stradaju na tom delu gde nema trotoara, primorani su da se kreću kolovozom i to je jedan od razloga.

Pored toga, pešaci stradaju i u blizini pešačkih prelaza, ne na pešačkom prelazu, jer očekuju da ih vozači negde tu očekuju na pet, 10 ili 15 metara, što je pogrešno.

Postoji zabluda, kako kaže, da postoji zona pešačkog prelaza što je netačno – postoji samo pešački prelaz i vozači pešake očekuju na prelazu.

“Moram da na glasim da 12 odsto pešaka strada baš na pešačkom prelazu. Bilo da je greška vozača, bilo pešaka zbog crvenog svetla ili neki drugi faktori kao što su telefon, slušalice i slično“, rekao je Pešić.

Izvor: abs