Од почетка године у Србији је живот изгубило 39 пешака, што је готово половина свих погинулих у саобраћајним несрећама, а међу њима је троје деце.

Pixabay

Душко Пешић, директор Агенције за безбедност саобраћаја, рекао је за РТС да пешаци највише страдају у насељима тамо где би требало да су највише заштићени.

Агенција за безбедност саобраћаја покреће велику акцију на територији Србије само са једним циљем – заштитити пешаке у саобраћају.

“Пешаци страдају на проласцима државних путева кроз насеље, ако погледамо број погинулих пешака, више од 63 одсто је погинуло у насељу, ако узмемо у обзир и повређене – више од 93 посто је било у насељу”, каже Пешић.

Пешаци страдају на деловима насеља где нема тротоара, иако би тај део који се прогласи за насеље морао да има тротоар по дефиницији – они страдају на том делу где нема тротоара, приморани су да се крећу коловозом и то је један од разлога.

Поред тога, пешаци страдају и у близини пешачких прелаза, не на пешачком прелазу, јер очекују да их возачи негде ту очекују на пет, 10 или 15 метара, што је погрешно.

Постоји заблуда, како каже, да постоји зона пешачког прелаза што је нетачно – постоји само пешачки прелаз и возачи пешаке очекују на прелазу.

“Морам да на гласим да 12 одсто пешака страда баш на пешачком прелазу. Било да је грешка возача, било пешака због црвеног светла или неки други фактори као што су телефон, слушалице и слично“, рекао је Пешић.

Извор: abs