Извор: Н1

Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности Милан Мариновић реаговао је поводом информације објављене у медијима да грађани, посебно они старији, путем друштвених мрежа, на своје мобилне телефоне и рачунаре, добијају „понуде за помоћ“ од њима непознатих лица, а која им, зарад наводног пружања помоћи, као неопходне податке, траже бројеве текућих рачуна и кредитних картица, број личне карте, ЈМБГ и друге личне податке.

Повереник стога изражава забринутост и упозорава све грађане, посебно старије, да не наседају на овакве „понуде за помоћ“ и да не дају своје личне податке на описани начин, како не би дошли у ситуацију да претрпе веома велике последице због непромишљеног одавања својих личних података.

“Не треба наседати на овакве ‘информације’ и тако омогућити ‘ловцима у мутном’ да остваре било какву корист на штету грађана. Уколико желе да провере истинитост информације коју су добили на описани начин, грађани могу да се директно обрате органу или институцији који су наведени у информацији на званичне јавно објављене бројеве телефона”, саопштио је повереник.

Kако је наведено у саопштењу, Повереник поново апелује на све грађане да у потпуности поштују све мере које су препоручили наши здравствени стручњаци, као и све одлуке које су, у сврху спровођења тих препорука, донели Влада Србије и други надлежни органи, а посебно меру самоизолације, како не би изложили опасности од заразе себе и своје ближње, али и целокупно становништво Србије.