Ministarka prosvete prof. dr Slavica Đukić Dejanović razgovarala je danas sa predstavnicima Fondacije za obrazovanje Roma, dr Ćiprianom Nekulaom i Ređepalijem Čupijem, i predstavnikom Evropskog romskog instituta za umetnost i kulturu (ERIAK) u Srbiji Bratislavom Mitrovićem, o saradnji Ministarstva prosvete i pomenutih organizacija na unapređivanju obrazovanja dece i mladih iz romske populacije.
Ministarka Đukić Dejanović istakla je na sastanku da Ministarstvo prosvete intenzivno radi na većem obuhvatu romske dece u obrazovni sistem, na poboljšanju njihovog obrazovanja i vaspitanja, sprečavanja njihovog osipanja iz sistema obrazovanja, kao i na organizovanju adekvatne sistemske podrške ovim učenicima.
Ona je navela da su mere koje su se sprovodile u prethodnom periodu, poput afirmativnog upisa u predškolske ustanove, osnovne i srednje škole, visokoškolske ustanove, učeničkih i studentskih stipendija i kredita, kao i mreža pedagoških asistenata koji učenicima pružaju podršku u učenju, dale rezultate.
Ovim merama uključili smo 80 odsto romske dece u pripremni predškolski program, za 15 odsto povećali smo procenat romske dece koja upisuju osnovnu školu, a za 20 procenata smo povećali stopu prelaska u srednju školu. Povećan je broj romskih devojčica u srednjem obrazovanju, sada ih je 27 odsto“, rekla je ministarka i dodala da će se sa aktivnostima nastaviti jer naš cilj je da sva deca budu obuhvaćena sistemom obrazovanja i vaspitanja i da sva imaju jednake šanse.
Ona je naglasila da u svim aktivnostima na unapređivanju položaja romske dece, Ministarstvo intenzivno sarađuje sa Nacionalnim savetom romske nacionalne manjine i romskim udruženjima.
Đukić Dejanović je istakla da je uključivanje Roma, a naročito Romkinja, u sistem obrazovanja, od izuzetnog značaja jer su one pokretači promena u svojoj primarnoj zajednici, a mi kao društvo šaljemo poruku da inkluzija nije deklarativno zalaganje, već praktična primena standarda ljudskih prava.
Na sastanku je dogovoreno da se u narednom periodu sagledaju nove mogućnosti za unapređivanje postojećih mera, ali i uvođenja novih mehanizama podrške.
Izvor: Ministrastvo prosvete