У наредном периоду, Позориште „Цастеллум“ из Kостолца очекује низ гостовања на фестивалима у Србији и региону.

Имајући у виду да је представа „Kаролина Нојбер“ од своје премијере 1. јуна, имала запажене наступе на бројним фестивалима, ове године наставља свој позоришни живот.

Већ 13. фебруара, ансамбл из Kостолца гостује у јагодинском позоришту, а две недеље касније, ово позориште наступиће по први пут на свечаностима „Миливојев штап и шешир“ у Центру за културу Пожаревац и то на отварању, 24. фебруара.

Наташа Роквић, председница Управног одбора и глумица позоришта „Цастеллум“ за портал РТВ “Бисер”, тим поводом каже су пред пожаревачком публиком играли више пута до сада, неке друге представе, али на овом фестивалу први пут учествују ове године.

„Слободно могу да кажем у име целог ансамбла, да нам је велика част. “Миливојев штап и шешир” слови за престижан фестивал у позоришном аматеризму и веома смо срећни што смо овом представом задовољили критеријуме и нашли се међу изабраним представама“, додаје Роквићева.

Представа је прошле године побрала велике симпатије публике и позоришних критичара. Премијерно је изведена 1. јуна 2019. године у Kостолцу, а до краја исте године је одиграна 10 пута.

„Поред неколико извођења у нашем граду, наступали смо и ревијално у неколико градова у Србији, као и такмичарски на међународном  фестивалу “Таковске цвети” у Горњем Милановцу, затим на „Федрас-у“, на фестивалу “Мартинови дани” у Богатићу и на „Фапор-у“ у Лесковцу. На сваком од ових фестивала, представа је прошла веома запажено и освојила бројне награде, како за представу у целини, тако и за појединачна глумачка остварења“, прича Роквићева и додаје да је на “Таковским цветима” представа добила награду стручног жирија за најбољу представу, награду публике за најбољу представу, као и награде за најбољу глумицу и најбољег глумца фестивала.

На Федрас-у другу награду за представу у целини, за најбољег глумца фестивала, као и Лауреат за најбоље глумачко остварење фестивала. На “Мартиновим данима” награду за најбољу глумицу и најбољег младог глумца фестивала и на „Фапор-у“, награду за најбољу глумицу фестивала. Заказана су и нова гостовања за фебруар и март ове године, за сада шест, што фестивалских што ревијалних. „Играћемо у Јагодини, Пожаревцу, Великој Плани, Смедеревској Паланци, Вуковару и Петровцу на Млави“, каже Роквићева.

На питање како коментарише рад позоришта у малој средини, Наташа Роквић каже да то има својих предности, али и мана, као и сваки други рад. „У сваком случају, ми смо ту где јесмо и покушавамо да у средини у којој живимо испунимо основну  мисију позоришта. То значи да укључимо људе, нарочито младе, у рад позоришта, да употпунимо културни садржај који се људима нуди, да укажемо на проблеме, да пробудимо свест, да натерамо људе да се запитају, некад и да их насмејемо, али првенствено да их привучемо ономе што култура стварно треба да буде, за разлику од “квази културе” која, нажалост, узима маха. Што се нових гостовања тиче, она су некако дошла сама, јер  сада добијамо позиве из других градова. Представа је нашла свој пут до публике и сада једноставно „живи“, што мене веома радује. Заправо, реакције публике и чињеница да публика разуме поруку представе „Kаролина Нојбер“, мени говори да су људи жељни квалитетног културног садржаја и даје наду да култура још увек има шансе. Сад би требало да препричам представу да бих ово појаснила до краја, али не бих то да радим. Уместо тога, позваћу људе у позориште, да дођу и представу погледају.“

Упитана шта покреће њене колеге и њу да стварају добре представе, јер, према мишљењу критичара, ово је врло комплескно дело за извођење, Наташа каже: „Јесте, дело је захтевно, али усудили смо се и  “ исплатило” се. Првенствено, ту је била процена редитеља Фуада Табучића, са којим годинама сарађујемо, да је ансамбл зрео  за један овакав текст. Свакако, највеће заслуге за успех ове представе припадају управо њему. Поред редитељског рада на представи, ту је и његов велики рад са нама, појединачно, глумачки, уз много воље и стрпљења. Што се тиче покретачких снага за глумце аматере, прво да појаснимо да су то људи које се баве професионално неким сасвим другим пословима, а у глуми су из хобија, без икакве материјалне надокнаде за тај рад. Самим тим, јасно је да нас, глумце аматере, у основи покреће љубав, ентузијазам и жеља да се створи несто квалитетно, а онда се кроз то деси и нека наша повезаност, синергија, као и појединачни развој у глумачком смислу. Сви смо, кроз рад, много заволели овај комад и све то скупа  је на крају  резултирало једном оваквом представом.“

Шта је неопходно да би се публика довела у позориште, односно, шта је потребно да се направи добра представа?

Поред одабира правог текста, потребно је много љубави, воље, стрпљења, времена, добре енергије и здравог  односа међу људима који представу стварају, укључујући редитеља, глумце, техничаре и све остале људе који учествују у  стварању. А да би се публика довела у позориште…То је процес који траје годинама. „Нажалост, у току је експанзија ”ријалити културе” и сличних садржаја, који су доступни “из фотеље”, који  не траже никакво укључивање разума и за чије је праћење довољно само површно, физичко присуство екрану. Такви програми нуде пуко бављење  туђим животима и то животима који су углавном такви да све даље померају границе морала и доброг васпитања, успут популаризујући и чинећи друштвено прихватљивим најгоре облике понашања, укључујући разврат, агресију, итд. У поплави свега тога треба, људе некако довести у позориште. Ако причамо о Позоришту „Цаастеллум“ из Kостолца, а верујем да је тако и у другим мањим срединама, моје колеге су пре скоро  двадесет  година започеле тај процес. У почетку су представе игране  пред  малим бројем људи, док се није, током година упорног рада на томе, дошло и до тога да се представе играју пред пуном салом. Дакле, потребно је веровати, не одустајати, окупити квалитетне људе, радити, радити, радити и нудити све квалитетнији садржај, како би људи знали да их у том позоришту очекује квалитетних сат и по времена – и дошли у позориште“, објашњава Наташа Роквић.

Дело „Kаролина Нојбер“ је написао Небојша Ромчевић, а осим Наташе Роквић, која тумачи лик Kаролине Нојбер, реформаторке немачког позоришта с почетка 18. века, у истоименој представи играју и Валентино Ољача, Зоран Живковић, Нина Станковић, Дејан Милошевић, Јелена Милошевић, Немања Павловски, Марија Вајнер и Драган Антић. За дизајн музике задужен је Марко Бошковић, док је дизајн светла поверен Младену Деспотовићу.

 

У сезони 2018/2019. ово позориште је, такође,  постигло велики успех изводећи дело Ива Брешана „Представа Хамлета у селу Мрдуша Доња“, у режији Фуада Табучића. Представа је имала много извођења, од којих су најзначајнија на фестивалу у Kули и у августу прошле године у оквиру програма „Лето на Гардошу“.

Аутор: РТВ „Бисер“

Фото: Позориште „Цастеллум“ Костолац