У овом тренутку, када је на снази ванредно стање и полицијски час услед пандемије коронавируса, већина људи свој посао обавља од куће.

Kада сате проводите седећи испред рачунара, најчешће на столицама које нису анатомске, то се може одразити и на ваша леђа.

Правилно држање тела је важан фактор који помаже у спречавању болова у леђима и смањује ризик од остеопорозе.Осим за леђа, правилно држање је важно и за правилно функционисање одређених органа, попут плућа и црева.

Шта можете да предузмете?

Ако дуго седите, правите паузе

Ако дуго седите, најчешће током рада на рачунару, веома је важно да повремено устајете и прошетате. То није важно само због правилног држања, већ и због циркулације. Предуго седење није здраво као што није здраво ни  предуго стајање. Треба наћи меру.

Уши морају да  буду у равни са раменима и боковима

Најједноставнији начин да проверите да ли  имате правилно држање тела је да обратите пажњу да ли су вам уши у равни са раменима и боковима. Проверите то док радите и седите сатима. Ако нисте сигурни у своје држање, најбоље је да се наслоните леђима на зид тако да вам уши буду у равни са раменима и боковима, то ће вам помоћи да одредите правилно држање.

Седите право

Увек се трудите да седате право, посебно ако се ради о дуготрајном седењу.

Лумбална подршка

За правилно држање боље је имати столицу која правилно подупире леђа и бокове. Обично је то столица која пружа потпору врату и горњем делу леђа и потпуну потпору куковима. Она, на првом месту, мора бити удобна.

Вежбајте

Неколико вежби може да вам помогне и буде корисно за ваше држање. То су најчешће основне вежбе истезања које већина људи може да изведе.

Исхрана

Унос храњивих супстанци важан је за здравље костију. Акценат је на храни богатој калцијумом. Јаке и здраве кости смањују ризик од прелома и других коштаних проблема. Зелено и лиснато поврће је такође добар извор витамина који помаже у обнављању костију.

Izvor: N1

Foto: Pixabay

Podeli